Środa, 13 Grudnia 2017
Rekomendacje

MĘŻCZYZNA POD PRYSZNICEM

Odprężający żel pod prysznic z najnowszej linii Yego Sensitive, oparty na funkcjonalnej recepturze

JAPOŃSKA MOC OCZYSZCZANIA

Japoński kosmetyk rozpoczynający rytuał pielęgnacji twarzy.

OLEJKI DLA MIĘKKIEJ SKÓRY

Delikatny balsam do ciała, który zawiera pielęgnujące olejki. Zapewnia głębokie, 24-godzinne nawilżenie. Sprawia, że skóra staje się nawilżona, gładka i promienna.

Serwisy


Asortyment

2017-08-07

Polski rynek kosmetyczny a blogosfera


Branża beauty jest jedną z najszybciej rozwijających się rynków zaraz obok IT i biotechnologii. W 2016 rynek kosmetyków w Polsce wart był 32 mln zł.


Nic dziwnego w tym, że firmy urodowe szukają nowych, lepszych form promocji. Nie od dziś też wiadomo, że najchętniej kupujemy od osób, które znamy lub podziwiamy, dlatego w reklamach kosmetyków tak chętnie zatrudniani są celebryci. W marketingu internetowym taką rolę odgrywają influencerzy, w których rolę wchodzą coraz częściej autorzy blogów. Tylko polska blogosfera liczona jest w tysiącach blogów, zaś wartość rynku reklamy na blogach liczona jest w milionach złotych.

Od lat śledzę rozwój blogosfery i jej rosnącą siłę. Zdecydowałam się na opracowanie nowej metodologii analizy wpisów blogowych, aby dowiedzieć się, jakie firmy kosmetyczne i marki należą do ulubieńców polskiej blogosfery. Stworzyliśmy obiektywny ranking blogów, ocenionych na podstawie takich samych, mierzalnych kryteriów i przeanalizowaliśmy ponad 7 tysięcy zdjęć i wpisów z ostatnich 2 lat. W efekcie ustaliliśmy, które produkty kosmetyczne są najczęściej i najchętniej kupowane, testowane i prezentowane przez blogerów - mówi Patrycja Hrabiec-Hojda, CEO Infobrokerska.pl.

Infobrokerska.pl opublikowała raport “Promocja kosmetyków w polskiej blogosferze”. Z analizy kilkudziesięciu blogów wynika, że L’Oreal, jako firma i Lirene (marka firmy Dr Irena Eris), królują wśród blogerów. Najczęściej opisywaną kategorią produktów kosmetycznych są produkty do makijażu (aż 41% wpisów), na drugim miejscu znajdują się kosmetyki do pielęgnacji twarzy. Recenzja oraz wpis inspirowany, to najczęściej pojawiające się rodzaje publikacji. Celem raportu było zbadanie modeli współpracy marketingowej influencerów z firmami kosmetycznymi. Należy zwrócić uwagę, że analizie poddano nie tylko tekst, ale również zdjęcia zamieszczane na blogach.

Kluczowe wnioski
:
L’Oreal Paris –najpopularniejszy producent kosmetyków na blogach kosmetycznych
Dr Irena Eris i jej marka Lirene –najczęściej opisywane przez blogerki polskie kosmetyki
makeup – 40 % – najwięcej i najczęściej opisywana kategoria kosmetyczna
pomadka do ust – jest najczęściej przedstawianym rodzajem kosmetyku do makijażu
krem jest najczęściej recenzowanym kosmetykiem w pielęgnacji twarzy
szampony stanowią aż 45 %  najczęściej opisywanych kosmetyków do pielęgnacji włosów
odżywki do paznokci  zostały opisane przez blogerki tylko 25 razy
300 razy zostały zaprezentowane żele i oleje, które są najpopularniejszymi kosmetykami w pielęgnacji ciała
Estee Lauder – MAC – to najpopularniejsze marki wśród kosmetyków do makijażu

Napopularniejsze marki w blogosferze:
Najpopularniejszym producentem kosmetycznym wśród blogerek jest firma L’Oreal Paris – stanowi 35 % firm kosmetycznych najczęściej pojawiających się we wpisach.
Drugim takim producentem jest polska firma Dr Irena Eris – 20 %, następnie Coty – 17 %, Estee Lauder 16 % i równorzędnie Farmona i Evree – 6 %.
W dalszej kolejności popularność producentów kosmetyków kształtuje się następująco: Catrice – 17 %, Makeup Revolution 16 %, Ziaja, Chanel, Yves Rocher, Golden Rose,
Eveline Cosmetics, Wibo i Unilever – marka Dove.

Najczęściej opisywaną marką firmy L’Oreal Paris, jest Maybelline – ponad 140 razy pojawia się na blogach, ponadto Urban Decay, The Body Shop, a także Garnier. Wśród marek firmy Coty, najczęściej opisywaną jest marka Bourjois Paris, dalej Rimmel oraz Astor. Z analizy danych wpisów wynika, że polskie firmy
kosmetyczne są bardzo chętnie prezentowane przez autorki blogów i opisywane są ponad 180 razy.
Najbardziej popularną polską firmą kosmetyczną jest Dr Irena Eris i jej marka Lirene – 393 razy została wspomniana przez blogerki. Firma Farmona – marka Jantar 91 razy,
jak też Bielenda, Ziaja, Wibo, Sylveco, Oceanic – marka AA, KOBO, Joanna oraz L’biotica.
12

źródło: /www.infobrokerska.pl/kosmetyki-w-blogosferze/
kosmetyki-w-blogosferze/







Komentarze:



Nowości masowe

BIOLONICA Nowa polska marka kosmetyczna

BIOLONICA to polska firma kosmetyczna zajmująca się produkcją kosmetyków, opartych na komórkach macierzystych jabłoni.

PERFECT JOY

Wyrafinowana, męska kompozycja będąca połączeniem nut tworzących zapach orientalny z dużą dozą zmysłowości i świeżości.

Nivea Men Protect&Care, woda po goleniu 2 w 1

Odświeżająco-nawilżająca, dwufazowa formuła wzbogacona o aloes i prowitaminę B5, łączy w sobie ochronne działanie balsamu z odświeżaniem, jakie daje woda po goleniu.

Magazyn Kosmetyki


Newsletter


O portalu | Reklama | Zespół | Polityka prywatności | Mapa serwisu created by Visualteam

Magazyn Kosmetyki na facebook