Czwartek, 24 Sierpnia 2017
Rekomendacje

JAPOŃSKA MOC OCZYSZCZANIA

Japoński kosmetyk rozpoczynający rytuał pielęgnacji twarzy.

OLEJKI DLA MIĘKKIEJ SKÓRY

Delikatny balsam do ciała, który zawiera pielęgnujące olejki. Zapewnia głębokie, 24-godzinne nawilżenie. Sprawia, że skóra staje się nawilżona, gładka i promienna.

NOWY REWOLUCYJNY PRODUKT DO STYLIZACJI WŁOSÓW

Technologia Omegaplex® zastosowana w linii wykorzystuje ten kompleks, aby chronić włosy przed uszkodzeniami w trakcie koloryzacji.

Serwisy


Asortyment

2017-08-07

Polski rynek kosmetyczny a blogosfera


Branża beauty jest jedną z najszybciej rozwijających się rynków zaraz obok IT i biotechnologii. W 2016 rynek kosmetyków w Polsce wart był 32 mln zł.


Nic dziwnego w tym, że firmy urodowe szukają nowych, lepszych form promocji. Nie od dziś też wiadomo, że najchętniej kupujemy od osób, które znamy lub podziwiamy, dlatego w reklamach kosmetyków tak chętnie zatrudniani są celebryci. W marketingu internetowym taką rolę odgrywają influencerzy, w których rolę wchodzą coraz częściej autorzy blogów. Tylko polska blogosfera liczona jest w tysiącach blogów, zaś wartość rynku reklamy na blogach liczona jest w milionach złotych.

Od lat śledzę rozwój blogosfery i jej rosnącą siłę. Zdecydowałam się na opracowanie nowej metodologii analizy wpisów blogowych, aby dowiedzieć się, jakie firmy kosmetyczne i marki należą do ulubieńców polskiej blogosfery. Stworzyliśmy obiektywny ranking blogów, ocenionych na podstawie takich samych, mierzalnych kryteriów i przeanalizowaliśmy ponad 7 tysięcy zdjęć i wpisów z ostatnich 2 lat. W efekcie ustaliliśmy, które produkty kosmetyczne są najczęściej i najchętniej kupowane, testowane i prezentowane przez blogerów - mówi Patrycja Hrabiec-Hojda, CEO Infobrokerska.pl.

Infobrokerska.pl opublikowała raport “Promocja kosmetyków w polskiej blogosferze”. Z analizy kilkudziesięciu blogów wynika, że L’Oreal, jako firma i Lirene (marka firmy Dr Irena Eris), królują wśród blogerów. Najczęściej opisywaną kategorią produktów kosmetycznych są produkty do makijażu (aż 41% wpisów), na drugim miejscu znajdują się kosmetyki do pielęgnacji twarzy. Recenzja oraz wpis inspirowany, to najczęściej pojawiające się rodzaje publikacji. Celem raportu było zbadanie modeli współpracy marketingowej influencerów z firmami kosmetycznymi. Należy zwrócić uwagę, że analizie poddano nie tylko tekst, ale również zdjęcia zamieszczane na blogach.

Kluczowe wnioski
:
L’Oreal Paris –najpopularniejszy producent kosmetyków na blogach kosmetycznych
Dr Irena Eris i jej marka Lirene –najczęściej opisywane przez blogerki polskie kosmetyki
makeup – 40 % – najwięcej i najczęściej opisywana kategoria kosmetyczna
pomadka do ust – jest najczęściej przedstawianym rodzajem kosmetyku do makijażu
krem jest najczęściej recenzowanym kosmetykiem w pielęgnacji twarzy
szampony stanowią aż 45 %  najczęściej opisywanych kosmetyków do pielęgnacji włosów
odżywki do paznokci  zostały opisane przez blogerki tylko 25 razy
300 razy zostały zaprezentowane żele i oleje, które są najpopularniejszymi kosmetykami w pielęgnacji ciała
Estee Lauder – MAC – to najpopularniejsze marki wśród kosmetyków do makijażu

Napopularniejsze marki w blogosferze:
Najpopularniejszym producentem kosmetycznym wśród blogerek jest firma L’Oreal Paris – stanowi 35 % firm kosmetycznych najczęściej pojawiających się we wpisach.
Drugim takim producentem jest polska firma Dr Irena Eris – 20 %, następnie Coty – 17 %, Estee Lauder 16 % i równorzędnie Farmona i Evree – 6 %.
W dalszej kolejności popularność producentów kosmetyków kształtuje się następująco: Catrice – 17 %, Makeup Revolution 16 %, Ziaja, Chanel, Yves Rocher, Golden Rose,
Eveline Cosmetics, Wibo i Unilever – marka Dove.

Najczęściej opisywaną marką firmy L’Oreal Paris, jest Maybelline – ponad 140 razy pojawia się na blogach, ponadto Urban Decay, The Body Shop, a także Garnier. Wśród marek firmy Coty, najczęściej opisywaną jest marka Bourjois Paris, dalej Rimmel oraz Astor. Z analizy danych wpisów wynika, że polskie firmy
kosmetyczne są bardzo chętnie prezentowane przez autorki blogów i opisywane są ponad 180 razy.
Najbardziej popularną polską firmą kosmetyczną jest Dr Irena Eris i jej marka Lirene – 393 razy została wspomniana przez blogerki. Firma Farmona – marka Jantar 91 razy,
jak też Bielenda, Ziaja, Wibo, Sylveco, Oceanic – marka AA, KOBO, Joanna oraz L’biotica.
12

źródło: /www.infobrokerska.pl/kosmetyki-w-blogosferze/
kosmetyki-w-blogosferze/







Komentarze:



Nowości masowe

Zapach lata od UNGARO

Na koniec lata smakowita nowość od Emanuela Ungaro: TURQUOISE, czyli piąty zapach z linii FRUIT D'AMORE.

NIVEA CREME & OIL PEARLS

Żele pod prysznic NIVEA CREME & OIL PEARLS to kombinacja intensywnej pielęgnacji dla skóry i rozpieszczenia zmysłów.

BARWA HIPOALERGICZNA

Nie od dziś wiadomo, że kosmetyki bazujące na składnikach pochodzenia naturalnego mają wyjątkowe właściwości pielęgnacyjne dla naszej skóry.

Magazyn Kosmetyki


Newsletter


O portalu | Reklama | Zespół | Polityka prywatności | Mapa serwisu created by Visualteam

Magazyn Kosmetyki na facebook